דגשים לטסט

דגשים חשובים לטסט על אופנוע \ קטנוע ועוד​...

השתלבות בתנועה:

 

מהירות הנסיעה –  מתאימה למהירות התנועה בדרך ובהתאם לחוק

מיקום במרכז הנתיב –  בהתאם למצב הדרך והתנועה

מבטי בדיקה לאחור - תוך כיפוף קל קדימה ושמירה על יציבות הכלי לאזורים שנמצאים מאחורה ולצדדים, כדי שנוכל לתכנן את המשך הנסיעה בביטחון

 

שמירת מרחק -  משתנה לפי המהירות (שיטת שתי השניות),  בכדי שנוכל לבצע עצירה בטוחה גם אם הרכב שלפנינו עצר בפתאומיות

 

תשומת לב לדרך

מה המהירות המותרת באותו קטע דרך

?האם קטע הדרך הוא חד-סטרי או דו- סטרי

היכן נתיב הנסיעה שלי והיכן אתמקם כדי לפנות שמאלה

 

חוקי תנועה בסיסיים

שמירת ימין -  גורמים משפיעים : עומס תנועה - התמקמות במרכז הנתיב. מכוניות חונות - שמירת מרחק פתיחת דלת

 

זכות קדימה -  כל תנועה שנרצה לבצע כמו התחלת נסיעה, יציאה ממגרש חניה, חציית צומת, השתלבות בתנועה, מעגל תנועה, או שינוי נתיב, צריך לקחת בחשבון את המהירות של הרכב המתקרב, ולוודא שלא לגרום לו להאט, לסטות או לצפור לנו – נוודא זאת  ע"י הסתכלות לכיוון המתאים

 

בפניה ימינה –  נצמד לצד הדרך/המדרכה בימין, הפניה תבוצע במקביל וצמוד לקשת המדרכה 

בפניה שמאלה -  תבוצע בקשת רחבה בתוך שטח הצומת תוך זיהוי של סוג הכביש ממנו אנחנו מתחילים את הפניה וסוג הכביש אליו אנחנו נכנסים. את הכביש החד סטרי נזהה לפי תמרור כחול מרובע או אי תנועה

                                                                                            

ביציאה, ניצמד לצד שמאל של הנתיב שלנו- גם בחד סטרי וגם בדו סט

בכניסה, לחד סטרי, לשמאל ואז הגברת מהירות וחזרה לימין, לדו סטרי, ניכנס לימין הדרך

כיכר (מעגל תנועה ) – אין חובת איתות בהתקרבות למעגל תנועה. ביציאה מכיכר חלה חובת איתות לימין ומבט לאחור דרך כתף ימין. יש לנסוע בתוך הכיכר בחלק החיצוני (ימין הדרך) עד היציאה ממנה

זכות קדימה -  לרכב בכיכר, בצומת ללא תמרור, לרכב הבא מימין ולרכב הבא ממול כשאנחנו רוצים לפנות שמאלה יקבלו זכות קדימה

בצומת עם תמרורים -  תמרור העצור או תמרור תן זכות קדימה יקבעו את סדר זכויות הקדימה. הסיבה לצורתם המיוחדת,  כדי שנוכל לזהות אותם גם מאחור

ההבדל ביניהם הוא שבתמרור עצור יש חובת עצירה תמיד ובמתן זכות קדימה נעצור רק אם יש תנועה

העצירה בעצור תתבצע בקו הלבן. במידה ויש מגבלת שדה ראיה, רצוי לעצור שוב (זה יותר בטיחותי אך אין חובה) בתוך שטח הצומת במקום שלא מסכן אותנו ומאפשר שדה ראיה תקין. אם אין קו עצירה לבן, יש לעצור בסמוך לקו הצומת 

בקו לבן ללא תמרור עצור אין חובת עצירה אם אין תנועה

כשתמרור עצור מוצב בצד שמאל, חובת העצירה רק לפונים שמאלה

עקיפת רכב או מכשול -  בכביש דו סטרי נוודא מלפנים שאין בעיית שדה ראיה (עקומה ) או רכב בא ממול או סימון האוסר עקיפה (קו הפרדה לבן או תמרור) נאותת שמאלה תוך בדיקה במבט לאחור דרך כתף שמאל, לוודא שלא מגיע רכב המסכן אותנו,  נסטה לשמאל למרחק סביר מהרכב/מכשול הנעקף (רוחב אוטו ) תוך הגברת מהירות , לפני החזרה לימין נאותת ימינה תוך בדיקה במבט לאחור דרך כתף ימין לבדוק שהרכב הנעקף אינו מגביר מהירות ונחזור לימין להמשך נסיעה

 

חשוב בזמן הטסט:

במקרה של איבוד קשר עין עם הקבוצה או הבוחן (רמזור, עומסי תנועה) או לאחר סיום ביצוע הוראות הדרך יש לעצור ולחכות בצד ימין בלבד

אין לעצור במקומות הבאים: תחנת אוטובוס, 12 מטר לפני ואחרי צומת, מול כניסה לחצר, מעבר חניה, מקביל לרכב חונה, כל מקום שאסורה עצירה

 

הנחיות בטיחות כלליות

יש לשים לב לכתמים שחורים במרכז הכביש שמשמעם שמן על הכביש. זהירות! סכנת החלקה. כדאי להקפיד על נסיעה בימין הדרך בדרך הררית עם שדה ראיה מוגבל בדרך מתפתלת– שמן מכוניות יטפטף למרכז הנתיב

כשעוצרים מאחורי רכב שקשר העין עם הנהג מוגבל (רכבים מסחריים גדולים, משאיות), נקפיד על שמירת מרחק בטחון

לעולם לא נעבור צומת עם שדה ראיה מוגבל,  בחוסר זהירות (מרומזרת או לא , סכנה מרכבים חוצים, גם כאלה שלא חוצים כחוק)

רמזור צהוב משמע אדום. אם לא עברנו את קו הצומת נעצור.

בית ספר לנהיגה • רחובות • מודיעין